dijous, 11 de gener del 2018

El Bages


El Bages és una comarca situada en el cor de Catalunya. Ens trobem amb un paisatge dominat per les suaus muntanyes poblades de boscos de pi i d’alzina, esquitxades de camps de conreu de cereals i de vinya.

Aquest territori ha sigut històricament un nexe de comunicació entre la resta de terres de Catalunya, aquesta privilegiada situació geogràfica a fet que les seves valls hagin participat i sigut protagonistes de gran part dels fets més importants del país. Podem visitar el monestir de Sant Benet de Bages (segle X), declarat bé cultural d’interès nacional, i que forma part del projecte cultural i turístic del Món Sant Benet ,que conté un innovador centre internacional de reserva en cuina. La ciutat de Cardona ens brinda l’oportunitat de visitar el seu imponent castell i el seu centre històric, originari del segle XI. Monistrol de Montserrat és l’accés a la muntanya de Montserrat amb el seu monestir benedictí, referent religiós i cultural.


Però el Bages amaga en les seves terres de cultiu la més gran de les sorpreses, ens trobem en terra de vins!, disseminats per tota la comarca podem trobar rastres que ens indiquen els orígens medievals d’aquest cultiu... És especialment recomanable la visita a la vall de Flequer i poder contemplar les tines a peu de vinya. Els petits cellers mantenen viu la tradició vinícola d’aquestes terres. El vi té denominació d’origen Pla de Bages i com a fruit de la combinació de la terra, clima del Bages i la varietat autòctona de raïm (Picapoll) donen com a fruit un vi amb una concentració molt suau i amb bona capacitat per envellir. Per tot el territori podem trobar una extensa oferta d’activitats per visitar els cellers i gaudir de l’enoturisme.

Història, natura, enoturisme... Vine a descobrir un territori ple de petites i agradables sorpreses, situat en el mig de Catalunya i a molt a prop de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Per gaudir de tot aquest ric ventall d'experiències.




El Bages es una comarca situada en el corazón de Cataluña. Disfrutamos de un paisaje dominado por suaves montañas pobladas de bosques de pino y de encina, salpicadas de campos de cultivo de cereales y de viña.

Este territorio ha sido históricamente un eje de comunicación entre las comarcas de Cataluña, esta privilegiada situación geográfica ha hecho que sus valles hayan participado y sido protagonistas de gran parte de los hechos más importantes del país. Podemos visitar el monasterio de Sant Benet de Bages (siglo X), declarado bien cultural de interés nacional, y que forma parte del proyecto cultural y turístico del Mon Sant Benet, que contiene un innovador centro internacional de reserva en cocina. La ciudad de Cardona nos brinda la oportunidad de visitar su imponente castillo y su centro histórico, originario del siglo XI. Monistrol de Montserrat es el acceso a la montaña de Montserrat con su monasterio benedictino, referente religioso y cultural.

Pero el Bages esconde en sus tierras de cultivo la más grande de las sorpresas, nos encontramos en tierra de vinos!, diseminados por toda la comarca podemos encontrar rastros que nos indican los orígenes medievales de este cultivo... Es especialmente recomendable la visita al valle de Flequer y poder contemplar las tinas a pie de viña. Las pequeños bodegas mantienen vivo la tradición vinícola de estas tierras. El vino tiene denominación de origen Pla de Bages y como fruto de la combinación de la tierra, clima del Bages y la variedad autóctona de uva (Picapoll) dan como fruto un vino con una concentración muy suave y con buena capacidad para envejecer . Por todo el territorio podemos encontrar una extensa oferta de actividades para visitar las bodegas y disfrutar del enoturismo.

Historia, naturaleza, enoturismo ... Ven a descubrir un territorio lleno de pequeñas y agradables sorpresas, situado en el centro de Cataluña y muy cerca de Barcelona y su área metropolitana. Para disfrutar de todo este rico abanico de experiencias.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada